פרמטרים מרכזיים לאיסוף באמצעות CRM לניהול קשרי לקוחות

admin

כידוע, CRM היא תוכנה מצוינת וכלי מועיל לחברות לשמור על קשרים עם לקוחות. הודות לכך, הם יכולים לשתף פעולה עם לקוחות פוטנציאליים נוספים, לשפר את האינטראקציה עם לקוחות קיימים ולשפר את התקשורת השיווקית. מלבד היותו חלק מ- ERP, CRM מסייע לחברות להעריך את הביצועים של צוות המכירות, לנתח את מאמצי המכירות ולהגדיל את הרווחיות שלהם. אמנם אלה הן פונקציות CRM הראשי, ישנם כמה אינדיקטורים הנדרשים כדי למדוד את השיפורים שהוא עשה בניהול קשרי לקוחות.

להלן האינדיקטורים הנחוצים ובעלי הערך שיש ל- CRM כדי לאסוף את האפקטיביות של המכירות ולשפר את קשרי הלקוחות.

נתוני מכירות

מכירות המכירות הן האינדיקטורים החשובים ביותר שמראים את התקדמות החברה במכירות. יש צורך לעקוב אחר מספר שיחות המכירות, מספר שיחות שבוצעו על ידי מנהלי מכירות, שיחות יוצאות, שאילתות מכירות באמצעות דואר אלקטרוני או אתרי אינטרנט. יחד, נתונים אלה נותנים מושג על ביצועי מכירות או משפרים את היעילות של צוות המכירות והשיווק.

שיעור המכירות הסופי

מציין את מספר הפניות שיומרו ללקוחות בפרק הזמן שצוין. שיעור הסגירה של המכירות הוא מדד חשוב נוסף הקובע את יעילות המכירות, שכן הוא מודד את מספר הלקוחות הפוטנציאליים שהופכים ללקוחות אמיתיים בכל זמן נתון. במילים פשוטות, אינדיקטורים אלה מספקים רעיון למנהל המכירות והשיווק על האפקטיביות של הצוות שלהם בסגירת עסקאות.

משך מחזור המכירות

הזמן הדרוש כדי למצוא לקוח חדש, ליצור חיבור ולסגור את המכירה קובע את מחזור המכירות משתנה בהתאם לחברה. בעוד כמה מסוגלים לסגור הצעות ביום אחד, כמה לקחת שבועות או אפילו חודשים. בעוד שקודם לכן אי אפשר לעקוב אחר מחזור זה, CRM מאפשר זאת, והמשך הממוצע של מחזור המכירות מסייע למשווקים לקבל החלטות יעילות יותר.

שיעור שימור לקוחות

כדי לשמור על בהירות, התנהגות של לקוח ישן חוסכת 30 פעמים על עלויות הקשורות שכירת אחד חדש. סביר להשקיע יותר בשמירה על יחסים ארוכי טווח עם לקוחות קיימים כדי שיוכלו לחזור ולהשקיע פחות ברכישת מוצרים חדשים. שיעור שימור הלקוחות הוא אפוא שימושי כדי למדוד אם המאמצים שנעשו כדי לשמור על לקוחות ישנים הם חסכוניים.

החזר על השקעה במסעות פרסום שיווקיים

ככל ששיעור ההחזר על ההשקעה (ROI) של פעילויות שיווק ומסעות פרסום גבוה יותר, כך גדל הסיכוי ליצור הפניות. המטרה העיקרית של כל מסע פרסום או פרסומת היא ליצור מכירות. מדידת העלויות הקשורות למסעות הפרסום ביחס להכנסות שנוצרו על ידי הלקוחות שנרכשו עבור החברה נותנת החזר על הקמפיין. תשואה גבוהה יותר פירושה כי החברה ממוקמת היטב בשוק הודות לקמפיין מוצלח.

ערך הלקוח הממוצע

זה גם אינדיקטור בעל ערך עבור CRM, משום שהוא מעריך כל דבר מן העלויות הכרוכות ברכישת לקוחות לדרישות אשראי, לרכישות תכנון בטווח הקצר / לטווח הארוך. באופן כללי, הערך הכולל של הלקוח מבטיח את משך הזמן הכולל של הלקוח להישאר ואת הרכישות שביצע אותו. תובנות או ידע על הערך של כל לקוח מסייע בקביעת הצעות / הנחות עבור אותם.

על ידי ביצוע אינדיקטורים בסיסיים אלה, מערכת CRM יכולה ללא ספק לסייע לחברות לשמור על מעמדה המוביל בתחום ניהול המכירות וקשרי הלקוחות. מדידות אלה בהחלט לעזור צוות המכירות שלהם לפתח אסטרטגיות, לבצע קמפיינים ולשמור על אמצעים כדי לשפר את המכירות.

Leave a Reply