מהו CRM למה אני צריך את זה?

admin

"אל תדאג להגדרת CRM, אם אתה לא בא עם ההגדרה שלך, אתה מבזבז את הזמן שלך" – אד תומפסון, אנליסט גרטנר.

זה כנראה מסביר את העובדה שיש כל כך הרבה הגדרות שונות של CRM.

אחד הדברים הראשונים שיש להביא בחשבון בעת ​​יישום CRM הוא להגדיר מה זה אומר עבור העסק שלך, לפרט הקטן ביותר, לזכור למה אתה עושה את זה ומה התוצאות שאתה רוצה להשיג למטרה זו. חשוב שתבינו היטב מה אתם רוצים להשיג עם תוכנית ה- CRM, כי בלי לדעת את זה, לא תוכל לדעת כמה מוצלח או אחרת יישום.

לעתים קרובות גבוה ברשימה של הרצונות היא להגדיל את שביעות רצון הלקוחות, מובן, כן. מחקרים מראים כי לקוחות לא מרוצים יספרו 7-10 אנשים על הניסיון שלהם, לקוחות מרוצים יכוון עד 3-4 לקוחות חדשים.

CRM מוצלח הוא על מתחרים בממד של מערכות יחסים. לא כחלופה שיש מוצר תחרותי או מחיר סביר – אלא כתכונה ייחודית. אם המתחרים שלך עושים את אותו הדבר כפי שאתה (כרגיל), המוצר והמחיר לא ייתן לך יתרון תחרותי בר קיימא לטווח ארוך. אבל אם אתה יכול להרוויח יתרון על סמך איך הלקוחות חושבים על העסק שלך, אתה יכול להתחיל לפתח יותר בר קיימא, יחסים ארוכי טווח איתם.

תקשורת סדירה עם לקוחות היא חשובה, כמו גם את אוטומציה של תהליך זה במידה רבה ביותר האפשרית. אבל תיזהרי. כפי שאמר ביל גייטס: "העיקרון הראשון של כל טכנולוגיה המשמשת בעסקים הוא שהאוטומציה המשמשת לפעולה יעילה תגדיל את הפרודוקטיביות, והשנייה שאוטומציה תחול על פעולה לא יעילה תגדיל את היעילות".

זה לא מספיק פשוט לקוחות הדוא"ל בכל חודש, לספר להם על המוצר העדכני ביותר ואת הדרך שזה ישנה את חייהם, כי רובם לא משנה. אם אתה יכול לזהות במהירות ובקלות לקוחות שעשויים להתעניין במוצר האחרון שלך, תוכל לשלוח אותו דוא"ל לקבוצה ממוקדת יותר. אתה עדיין יכול לעשות יותר. מה אם אתה יכול לספר כל לקוח כאדם "כי קנית את יישומון כסף בחודש שעבר, אתה יכול לקבל עניין XYZ כסף חינם תודה על המנהג הנוכחי, הנה 10% [amount tailored, depending on several factors] שובר פרסום "?

אסטרטגיית ה- CRM מכסה את כל ההיבטים של העסק שלך, מהמגע הראשון עם לקוח פוטנציאלי חדש, אל החשבונית הסופית. בכל פעם שאתה אינטראקציה עם לקוחות, אתה נותן להם את הרושם של לא רק את האדם שאתה מדבר, אלא גם את התהליכים מאחורי זה. תהליכים לא יעילים מובילים לחוסר מידע זמין ללקוח, מה שמוביל לעיכובים, לתסכול ולרושם שלילי. ככל שהלקוח נאמן יותר, כך הם עשויים להיות סלחניים יותר, אך שימוש בנאמנות זו עלול להיות טעות יקרה.

כמה הפסדת בשל תהליכים לא יעילים ו / או ניהול נתונים חלש?

כמה עוד אתה יכול להרוויח אם אתה יודע יותר על הרגלי הקנייה של הלקוחות?

מה היית עושה אחרת אם ידעת אילו תחומי שיווק לא עובדים?

זה די הרבה ברכה לאזור התוכנה CRM. זוהי טעות נפוצה כי CRM הוא על תוכנה, למרות שזה בדיוק ההפך. CRM אין שום קשר עם התוכנה. התפקיד של התוכנה היא לאחסן ולעבד מידע, להפיק דוחות וליצור תקשורת אישית. התקנת מוצר יקר CRM ולאחר מכן מחכה שמשהו יקרה היא טעות קריטית, כי אתה יכול להיות בטוח עושה את זה לבד לא יקרה.

ישנם שני סוגים עיקריים של מערכת CRM, מנהלי קשר ומנהלי קיבולת. אנשי קשר אנשי קשר הם בדרך כלל "אנשים במרכז" על ידי רישום שם, חברה ופרטים ליצירת קשר של כל אדם, בשילוב עם הערות טקסט חינם ואת היכולת לסמן אנשי קשר עבור השיחה בחזרה. הם אינם כוללים תחזיות מכירות ויש להם פורמט מסד נתונים פשוט. מנהלי הזדמנויות מתמקדים ברישום הזדמנויות מכירה (כפי שהשם מרמז) ויש להם מבנה מתוחכם יותר של נתונים יחסיים, המעניק לחברות / חשבונות שיש להם קשרים, פעילויות, מסמכים והזדמנויות מכירה רבות. בדרך כלל תוכלו גם למצוא פונקציות דיווח מורכבות יותר אבטחה רבה יותר, בהתאם לרמות שיא בודדים.

פרויקט ה- CRM לעולם לא נגמר – הוא צריך להיות מתואם כל הזמן ומעודן, אבל זה לא חייב להיות זמן רב. עם כל המידע, אתה יכול לקבל החלטות מושכלות בקלות להעביר אותם על העובדים שלך.

שימוש נכון במערכת ה- CRM בשילוב עם תהליכים מוגדרים ויעילים, יספק יתרונות עסקיים, אך רק אם יובאו בחשבון על ידי כולם, החל מרמת הניהול.

Leave a Reply