בעיות ב- CRM

admin

כמו לכל דבר אחר, מערכות CRM יש גם כמה חסרונות עליהם להתגבר. הטכנולוגיה היא עדיין חדשה ויש לה תחומים רבים לשיפור.

להלן החסרונות העיקריים המונעים מערכות CRM מלהיות פתרון אידיאלי עבור כל חברה:

אי שביעות רצון של הלקוח

על אף שכמה חברות יישמו מערכות CRM להתמקדות בלקוחות, לקוחות רבים עדיין אינם מרוצים מיישומה.

הם מגדירים את CRM כ "טכנולוגיית עיכוב" או "הפסקת שירות". לדוגמה, רבים רואים בכך מערכות קול אוטומטיות (או תגובה קולית אינטראקטיבית) ומחפשים חברות שהפכו את השימוש בהן לקל יותר.

על פי מחקר שנערך לאחרונה על ידי אקסנצ'ר, קבלת שירות לקוחות לקוי נשאר הסיבה החשובה ביותר מדוע צרכנים לנטוש ספק שירות אחד ולעבור אחרת, להיות זה ספק שירות סלולרי או ספק כרטיס אשראי.

גורמים אחרים שמשקלים על הגירעון הצרכני הם העדר מוצרים לא סטנדרטיים וביורוקרטיה ארגונית חסרת שחר.

אותנטיות של שירותי CRM מרוחקים

חברות רבות הזמינו לאחרונה CRM. לפעמים העלות הופכת לגורם המכריע של מיקור חוץ של מערכות CRM, לא את המוניטין של הספק. במצבים כאלה, ספק שירותי ה- CRM עלול להיעלם בן לילה עם כל הרשומות הרשמיות. ייתכן גם כי מידע המאוחסן אצל ספק השירות עשוי לשמש למטרות אחרות.

שירות טוב CRM תמיד מאפשר לחברה לגבות / לייצא נתונים, שבזכותו חברת מיקור חוץ יש שליטה על מידע זה. בנוסף, במקרים מסוימים החוק הארגוני והממשלתי מונע מארגונים לאחסן את כל פרטי הלקוח (כגון מספר תעודת זהות, מספר בית וכד ') במיקום חיצוני.

העלות והמורכבות הכרוכות בקביעת התצורה של תוכנת CRM מקומית

ידע טכני מתמיד הדרוש כדי להגדיר ולעדכן מערכות CRM פירושו חברות לשלם עבור תמיכה יישום שוטף.

אבטחה הופך את האחריות של החברה, אשר יכול לגרום לכאבי ראש מסוימים – במיוחד עבור יישומים רבים, תיקוני אבטחה מיושמים צריך להיות מותקן מהר מאוד.

יחד עם הפיתוח של החברה, הצרכים הנובעים מחבילת ה- CRM גם לשנות, ואת תוספת של פונקציות נוספות אלה יכול להיות יקר למדי.

ראייה מוטעית לצרכים של מחר

לסיכום, סוחרים מעוניינים רק דברים שעוזרים להם למכור יותר עכשיו.

המניה היחידה של נציג מכירות היא הזמן; המטרה החשובה ביותר שלהם היא להגיע למגבלה או תקציב לחודש זה, לרבעון או לשנה.

כן, הם מודאגים מהמצב לטווח הארוך, אבל אם הם לא עושים עכשיו גבול, הם יודעים שהם כנראה לא יהיו מודאגים לטווח ארוך.

זה לא לגמרי נכון לומר כי CRM לא לטובת הסוחר בהשגת מטרות לטווח קצר, כי במובנים מסוימים זה כך, אבל רוב נציגי המכירות מאמינים כי בלי זה הם יכולים להיות יעילים באותה מידה בטווח הקצר המכירות.

במילים אחרות, היתרונות של CRM לא נראה הרבה יותר מאשר ההשקעה של זמן ומאמץ הדרוש לשימוש היומיומי של המערכת.

אימון צוות המכירות

בגלל CRM הוא עדיין מתפתח, חברות צריך להקדיש מספיק זמן והכנסות לאנשי המכירות הכשרה. העובדים צריכים להיות מסוגלים להעריך כיצד להשתמש בנתונים המאוחסנים בצורה הטובה ביותר.

אם הם לא משתמשים בו (או שהמידע שהם מזינים אינם מעודכנים, לא מדויקים או לא אחידים), הם עשויים להיות בעלי ערך מועט עבור חברה "מגלגלים" את כל "הנתונים המיותרים" האלה. צוות מוקש טלפוני יכול להמשיך ולהחריף את המצב.

באופן כללי, חברות שאינן מספקות לנציגי שירות עם הכשרה או מידע מספיקים, או טפסים שמכריחים אנשים להיאבק במערכות תמיכה חוזרות, חסרות תועלת, יאבדו יותר לקוחות. זה לא מפתיע.

בקיצור, רע CRM הוא לפעמים גרוע יותר מאשר חוסר CRM בכלל.

Leave a Reply