תוכנת CRM – השוואה בין Microsoft Dynamics CRM לבין Salesforce

admin

פתרונות תוכנה CRM הם חלק בלתי נפרד של מכירות, שיווק שירות הלקוחות של רוב הארגונים. כיום, תוכנת CRM הולך הרבה מעבר לפונקציות אלה כדי לנהל את כל הדרישות העסקיות. זה נקרא על ידי אנשים ב- Microsoft כמו xRM – (x) כל ניהול היחסים. בחירת הפתרון הנכון עבור החברה שלך היא לא קלה ולעיתים קרובות חברות להשוות הצעות CRM שונים. שני יישומי ה- CRM העיקריים הזמינים כיום בשוק הם Microsoft Dynamics CRM ו- Salesforce.

עם יישומי CRM אלה היה הזמן שבו הבחירה היתה יותר שחור ולבן. לחלופין, בחנת את התוכנה המיושמת בחברה (Microsoft Dynamics CRM) • מודל התוכנה כשירות (Salesforce).

כעת, לאחר שמיקרוסופט עברה לענן עם תוכנה כמודל שירות, וכעת ל- Salesforce יש פלטפורמת פיתוח עם האפשרות "כוח", האפשרויות שלך מטושטשות כעת.

Salesforce נוסדה בשנת 1999 במטרה ליצור שירות ניהול מידע לפי דרישה שיחליף את טכנולוגיית התוכנה הארגונית המסורתית. Salesforce נקראת "חברת מחשוב ענן". Sales Cloud ™ ו- Service Cloud ™ הן יישומי Salesforce עבור מכירות ושירות לקוחות. הגישה שלהם למודל יישום מחשוב עננים הובילה לפיתוח פלטפורמת הענן force.com, המאפשרת למפתחים ולמשתמשים ליצור יישומים עסקיים המבוססים על הצעת Salesforce.

Microsoft Dynamics CRM, שנוצר על ידי צוות של מוצרי מיקרוסופט עם משאבים עצומים, תוכנן עם חזון ארוך טווח שיאפשר ללקוחות להשתמש ב- CRM עם מוצרים רבים של מיקרוסופט ולבחור אפשרויות פריסה כדי לענות על הצרכים הארגוניים.

מדען מאוניברסיטת קרנגפורד אמר כי אוסטרליה וניו זילנד הוא שוק יישומים SaaS הבוגר ביותר באזור אסיה פסיפיק.

לדברי BRW, השוק גדל ב 45% בשנה באוסטרליה וניו זילנד מ -1.7 מיליארד דולר בשנת 2008 ל -77.7 מיליארד דולר עד 2012. המגזין גם זיהה את ניהול קשרי לקוחות התוכנה כמו יישום SaaS הפופולרי ביותר. (35%) וכי "חברות באוסטרליה משתמשות ב- SaaS כי זה זול יותר, לא משום שקל יותר להשתמש בו". רק 9% ציינו "קלות שימוש" כסיבה לבחירת SaaS.

בחירה וגמישות

הודות לפתרון CRM רב-גישה, Microsoft Dynamics CRM מציע מספר אפשרויות פריסה, בהתאם לצרכים שלך. מודלים דינמיים של Dynamics CRM זמינים על פי דרישה, בתוך הבית ומארחים על ידי שותפים. אם דרישות היישום, אפשרויות הפריסה של תוכנת CRM משתנות אף הן, מכיוון שכל אפשרות פריסה בנויה על אותו ארכיטקטורה מודרנית ומודל נתונים. לדוגמה, באפשרותך לבצע את התצורות והנתונים שלך המתארחים על-ידי Microsoft וללכת אל תוכנת In-House או של תוכנת Microsoft CRM מתארח. פלטפורמת Salesforce מציעה את SaaS בענן ואינך הבעלים של התוכנה והתצורה. אם אתה רוצה לשנות את הפתרון הפנימי, אתה צריך ללכת יישום CRM אחר. אתה צריך לשקול את העלות של קבלת נתונים מ Salesforce. בהתאם לרמת המנוי שאתה קונה ב Salesforce, היו דיווחים כי הנתונים שלך מוחזק כבני ערובה. בהתאם לרמת המינוי שלך, עליך לשדרג את המינוי שלך כדי לייצא את הנתונים שלך.

חשבון

Salesforce טוען כי זה עולה הרבה פחות, אבל מיקרוסופט Dynamics CRM טוען כי ההשוואה אינה דומה לשירותים. מחירים מבוססי כרטיס, שהם תוספת לעליית מחירים פוטנציאלית במהלך חידוש החוזה, עשויים להשפיע באופן משמעותי על העלות הכוללת של Salesforce. בעת הערכת מוצרי אינטרנט דומים בין שני מתנגדים, Microsoft Dynamics CRM Online זמין עבור פחות מ -50% מדמי Salesforce. המחירים האחרונים בארה"ב מצביעים על כך ש- Microsoft CRM [Online] זה עולה 44-59 דולר למשתמש לחודש, לעומת 125 דולר עבור Salesforce "Professional Edition.

המחיר עבור Salesforce הוא זול יותר, אבל אם אתה רוצה יותר תכונות, תצטרך לשלם יותר. הודות ל- Microsoft CRM, יש לך גישה למערכת המלאה מהרכישה הראשונה. החלטת הרכישה שלך לא צריך להיות מבוסס רק על המחיר, כי זה הרכיב היחיד של תהליך ההחלטה. אנשים שקונים בפעם הראשונה במחיר, בדרך כלל להתקשר בחזרה לאחר 6-24 חודשים, לבקש עזרה. ממקבלי ההחלטות האישיים שעושים את הרכישה בפעם הראשונה לאחר הרכישה מחדש בפעם השנייה באתר. כדי להשוות מחירים פנימיים עם מחירים מתארח, אתה צריך לחשב תקופה של 3-5 שנים, לא רק 1 שנה.

בעלות על נתונים

Salesforce, כספקית תוכנה כספק שירות, אינה הבעלים של הנתונים שנאספו על ידי לקוחותיה. במקום זאת, מרכזי הנתונים שלה נמצאים במיקור חוץ לחברות Equinix בארצות הברית ובסינגפור. הודות ל- Microsoft CRM לאפשרויות פנימיות ולשותפים, ללקוחות יש שליטה מלאה על האבטחה והמיקום הפיזי של הנתונים שלהם. אתה יכול להחליף ולהעביר את הנתונים בין אפשרויות אלה. Microsoft CRM של מיקרוסופט, המתארח על ידי מיקרוסופט, ישוחרר באוסטרליה בסוף 2010, והנתונים יישמרו בסינגפור. שוב, תוכל לעבור ממארח ​​אל פנימי, אבל המודל המקוון יהיו כמה הגבלות סביב קוד ההתאמה האישית. כדי לאפשר ללקוחות Salesforce להשתמש בפלטפורמת הפיתוח, עליהם לרכוש גרסה בלתי מוגבלת.

קלות שימוש

Microsoft Dynamics CRM תוכנן להציג בקלות משתמשים בשל הדמיון והתאימות עם Microsoft Office ו- Outlook. במילים פשוטות, זה נועד כדי למזער את הצורך בהכשרה, להפחית את המעבר יישומים לייצר ביצועים גבוהים. עם ההשקה של Microsoft CRM 5 או 2011 שם הגירסה שלה), Office 2010 ו- SharePoint 2010, הממשק הגרפי (GUI) בין שלוש קבוצות המוצרים הופך להיות דומה מאוד במראה ובסגנון. זה מספק למשתמשים עם למידה קלה וסיכוי טוב יותר להיות בשימוש על ידי משתמשים.

הממשק הגרפי של Salesforce הוא מודרני וצריך להיות קל לשימוש עבור רוב המשתמשים. האינטגרציה עם Microsoft Outlook ועם חבילת Office אינה חזקה כמו תוכנית Dynamics CRM, במיוחד עבור MS Excel ו- Outlook. אנשים המשתמשים ב- Google Mail ימצאו את Salesforce לטעמם.

גם ל- Salesforce וגם ל- Dynamics CRM יש מודולים דומים, כולל אוטומציה של כוח מכירה, שירות לקוחות ותמיכה, אוטומציה שיווקית, ניהול מסמכים, ניהול חוזים, ניהול קטלוג מוצרים ודוחות. למרות כל מודול עבור כל מוצר יש נקודות חוזק וחולשות זה לצד זה, אתה צריך להעריך כל מודול יישום בהתאם לדרישות העסקיות (לא כמו המשתמש).

לעתים קרובות קיצור הדרך של הארגון מזכיר שלושה יישומי CRM שיוצגו למשתמשים. ההערכה לא צריכה להתבסס במידה רבה (אם בכלל) על משתמשים שאוהבים את המראה של הממשק הגרפי. משתמשי הארגון מסכימים בדרך כלל ליישום CRM אחד, משום שאנו מרגישים הכי נוח עם הטבע ממה שאנחנו כבר יודעים. אם אתה שואל המוכר מי משתמש יומן נייר במשך 30 שנה, מה עדיף? מערכת המבוססת על נייר או CRM – התשובה היא תמיד נייר! במהלך השנים יש לי עד שלוש מערכות שונות להציב מול משתמשים בארגונים שונים ואין אף פעם זוכה ברור עבור יישום CRM נבחרים.

Salesforce כיום יש הרבה קל לשימוש תוספות עסקיות ההצעה הליבה שלה בנוי על פלטפורמת force.com. ל- Microsoft יש שותפי ISV רבים שיצרו מוצרי הרחבה עבור Microsoft CRM, אך לא כל כך קל למצוא תוספים אלה ברחבי העולם באתרים שונים. מיקרוסופט השיקה רק את PinPoint, המאפשרת חיפוש עולמי של פתרונות תוכנה לשותפים. בנוסף, Microsoft Dynamics Online אינו מספק גישה זהה לכתיבת קוד מותאם אישית בארגז החול, מכיוון ש- Microsoft לא רצתה את הקוד החיצוני ביישום שלה, אך במקרה של Microsoft Azure, ספקי התוכנה יכולים לבצע את הקוד שלהם.

גישה ל- CRM ולדואר אלקטרוני

Microsoft CRM זמין באמצעות דפדפן אינטרנט, התקן נייד או פלאגין עבור MS Outlook. Salesforce משתלב עם Microsoft Outlook, Lotus Notes או Google App. Salesforce יעבוד במכשיר הנייד שלך באמצעות דפדפן אינטרנט ואם אתה רוצה להגיע לרמה מסוימת של אינטגרציה עם דואר אלקטרוני (Outlook, Lotus Notes או Google App), אתה עדיין צריך להוריד ולהתקין את מחבר Salesforce.

היקף ותמיכה

לפי ויקיפדיה, Salesforce מציעה תמיכה ל -16 שפות, ואילו Microsoft Dynamics CRM מציעה תמיכה ל -25. המערכת האקולוגית של Microsoft Dynamics CRM מכילה 750,000 שותפים לפתרון; 2,200 קבוצות משתמשים ו -400 אתרי רשתות חברתיות ברחבי העולם. העזרה הרגילה שנכללה בעמלת המנוי של Salesforce מאפשרת זמן תגובה של יומיים. במקרה של Microsoft, השירות תלוי במודול הרישיון שבו נעשה שימוש כדי לרכוש את התוכנה והתמיכה שמציע שותף Microsoft CRM. אתה יכול לבחור מתוך אד הוק באמצעות תמיכה ייעודית.

עתיד והשקעות

זה צוין בפרסום המקוון של InternetReer.com כי מיקרוסופט תשקיע 9.5 מיליארד דולר בשנת 2010 על מחקר ופיתוח, מה שהופך אותו המשלח הגדול ביותר בעולם של מו"פ הטכנולוגיה.

בשנת 2008, Salesforce בילה 63.8 מיליון דולר, או 8% מההכנסות, על מחקר ופיתוח, אשר רובם נועד להגדיל את יכולות ענן Salesforce. בנוסף, 91% מההכנסות ממכירות מגיעות ממנוי ודמי תמיכה משירותי מחשוב ענן.

מנכ"ל Zoho, Sridhar Vembu, בפעם הראשונה הציג את הנקודה הזו באפריל 2008, וציין הבדלים במו"פ ו Salesforce מכירות ושיווק. באמצעות הנתונים הכספיים של 12 החודשים האחרונים, המכירות של Salesforce הוצאות השיווק של 605 מיליון דולר היו כמעט 5 $ של הוצאות מחקר ופיתוח של 131 מיליון דולר. ב- businessinsider.com, הוצאות המחקר והפיתוח של Google, בהיקף של 2.8 מיליארד דולר, היו גבוהות כמעט פי 1.5 מ -2 מיליארד דולר של הוצאות מחקר ופיתוח.

אין ספק כי Salesforce היא המובילה בשוק SaaS. השאלה תהיה אם משקולות כבדות, כולל מיקרוסופט (עם Azure ו- BPOS) ו- Google עם GoogleApps MarketPlace, יוכלו להישאר במשחק משום שמשקלים כבדים מתחילים לקבל יותר ויותר נתח שוק בענן.

SaaS לעומת בתוך הבית

הערה על SaaS בהשוואה לפריסה פנימית. "בשנת 2009, כחלק מיישום הארגון SaaS, הוא ייצג 3.4% מכלל ההוצאות של החברה, מעט מאז 2008. ב -2.8%", אמר דוד Cearley, סגן נשיא גרטנר. שוק זה יגיע ל -8.8 מיליארד דולר ב -2010, על פי תחזיות החברה.

מנקודת מבט שוק, רוב ההוצאות SaaS הוא על תוכן, תקשורת קבוצתית וניהול קשרי לקוחות השוק. בסך הכל, הם ייצגו 65 אחוזים של שוק היישומים הארגוניים בעולם בשנת 2009. רבים של שיטות רעות שהתרחשו בעולם של הנחות כרגע מועברים SaaS.

הדוגמה הגדולה ביותר היא המדפים. "Semi-fabrication כשירות הוא הרעיון לשלם עבור מנוי תוכנה אשר למשתמש הקצה אין גישה", אמר Cearley. "לרוב זה קורה בארגונים גדולים, אבל זה יכול לקרות לכל חברה, במיוחד אחד כי צמצמה את מספר העובדים או שמספרם חרג מהמגבלה כדי להפעיל הנחה כמותית." "SaaS אולי לא מילא את ההבטחות המוקדמות שלו – אנו מעריכים כי 90% מהפריסות של SaaS הנוכחיות אינן משלמות עבור שימוש – אבל שוב הוא המציא מחדש את שוק התוכנה ואת הבחירה הגוברת", אמר Cearley.

צעדים ראשונים בבחירת פתרון CRM

הצעד הראשון כדי לקבוע איזה פתרון מתאים לחברה שלך היא לתעד את דרישות CRM. שנית, לבדוק מה יישומי CRM יעמוד בדרישות שלך. שלישית, פנה אל חברת הייעוץ CRM ו / או הספק שלך כדי לדון בדרישות שלך ולהפגין את הידע שלך ואת השימוש. בין אם אתה מארח את המארח או בבית, אתה תמיד צריך לבוא לאחר השלמת השלבים לעיל.

Leave a Reply