כיצד להחליט בין תוכנת ה- SaaS CRM לבין יישום תוכנת CRM באתר

admin

היתרונות הפוטנציאליים של פתרון ניהול קשרי לקוחות (CRM) עבור ארגונים הפכו את יישום והטמעה של פתרונות CRM כמעט חובה. CRM אפשרה כיסוי גדול יותר ושירות משופר של שירותים ללקוחות ולהתאמה אישית. CRM יכול לסייע בניתוח נתונים של לקוחות, להגדיל את המכירות ולהגדיל את שביעות רצון הלקוחות.

ההחלטה על יישום CRM מלווה ההחלטה על בחירת הגישה הנכונה ליישום. ישנן דרכים שונות לשלב CRM. לכל אחד יש יכולת נפרדת ותכונות. שתי הגישות הידועות ביותר הן CRM מבוסס על CRM ו- Software as-a-Service (SaaS). (1)

CRM מקומי: השיטה המסורתית של יישום CRM. זה כרוך התקנת תוכנת CRM במחשבים האישיים שלך מרכז הנתונים של החברה. כל האחריות לשמירה, בקרה וניהול של הבקשה מוטלת על מחלקת ה- IT של הארגון. גישה זו מאפשרת לך לשלוט בכל ההיבטים של יישום ה- CRM. זה כולל הסכמי רמת שירות, כללי אבטחה ותאימות. הגישה המקומית מפחיתה את הסיכון של אי-נגישות לארגון בשל בעיות תקשורת עם ספק ה- CRM. ההבטחות ליישם CRM באופן יעיל לטפל בבעיות הקשורות אבטחה, אמינות העברת נתונים. (2)

תוכנה עם שירות (SaaS) CRM: SaaS CRM נמצא בשימוש נרחב על ידי ארגונים משום שה- CRM המקומי הופך ליותר מיותר ומיושן מבחינת הטיפול בדרישות ובדרישות. הם משולבים בצורה גרועה עם מערכות ארגוניות אחרות או שאינם מסוגלים להתמודד עם ההתפתחות האורגנית של הארגון. זה הכרחי לעבור למודל SaaS. (3)

מודל ה- SaaS CRM כולל יישום של תוכנת CRM מקוונת מספק CRM. תוכנת ה- CRM מוגדרת על-ידי מחלקת ה- IT או ספק השירות של הארגון ומנוהלת על-ידי ספק השירות של SaaS. גישה זו קלה לשמירה, חסכונית ולוקחת בחשבון את האופי הדינמי של דרישות CRM המשתנות. (4)

איזו גישה ליישום?
ישנם מספר גורמים שיכולים לסייע לארגונך להחליט כיצד לגשת ל- CRM כראוי. להלן נדון בהם:

עלות ביצוע: יישום הרישיון יקר עקב השקעות הון בציוד, עמלות בגין הסכמי רישוי, כוח אדם ועלות המתקן. מצד שני, SaaS CRM מספק יתרון עלות בהשוואה לאלו המקומיים כי הארגון נדרש לשלם דמי מנוי חודשיים או שנתיים לרכישת SaaS. רמת המעורבות של אנשי IT פנימיים בתחום הביצוע והאינטגרציה נמוכה יותר במקרה של SaaS בהשוואה ליישום CRM במטה. מודל SaaS מועיל לתקציב מוגבל. גם אם התקציב הוא גמיש והפריסה באתר מתבצעת, עלויות התחזוקה גבוהות בטווח הארוך בהשוואה ל- CRM בענן, שכולל רק דמי מנוי. (5) יתרון העלות המוצע על ידי CRM בענן תלוי במספר המשתמשים, כי המחיר קשור לעלות לכל אתר. עלות SaaS CRM מגדילה אם מספר המושבים (משתמשים) גדל. (6) לכן, העלות הכוללת היתרון במונחים של יעילות תפעולית צריך להיות מחושב כדי לבחור את המודל המתאים ביותר עבור החברה.

תחזוקה מתוזמנת: פריסת ה- CRM באתר מאפשרת ניהול תחזוקה גמיש בהתאם לדרישות הארגון. יישום SaaS מגביל גמישות זו מכיוון שעדכונים ותחזוקה מתבצעים בהתאם לבחירת ספק שירות CRM. עדכון לא מתוכנן במהלך פעולה עסקית חשובה עלול לגרום לבעיות. (7)

ידע מומחה מתקדם: לצוות ה- IT של הארגון לא יהיו יכולות מתקדמות לטפל ולתחזק פעולות IT קריטיות הקשורות לפתרון ה- CRM. מודל SaaS מאפשר לספק תוכנה עם ידע מומחה מתקדם כדי להתמודד עם בעיות אלה, ומאפשר לצוות ה- IT להתמקד בתחום התפעולי הראשי.

התאמה אישית ושדרוגים: SaaS CRM מאפשר למשתמשים מרובים לשתף פתרונות תוכנה, ובכך להגביל את היקף ההתאמה האישית. למשתמש יש מידה מסוימת של הסתגלות, אך טבעו של SaaS מגביל את ההתאמה המתקדמת בהתאם לדרישות המשתמש. ארגונים שיש להם דרישות התאמה אישית צריכים לבחור פתרון CRM מקומי. (9) קלות התקינה הופכת את מודל SaaS לבחירה רצויה.

גמישות: מודל SaaS מספק גמישות רבה יותר. הוא מאפשר יכולת הרחבה תוך זמן קצר, בהשוואה ליישום CRM באתר, שהוא משולב יותר ואינו בקנה מידה בקנה אחד עם צמיחה ארגונית. (10) לאחר שאמר כי, אינטגרציה הדוקה וביטחון יכול להיות בעיה רצינית עבור כמה ארגונים, כי אחרת לא יהיה נוח מאוד במקרה של הגירה מסיבית נתונים עמוד השדרה באינטרנט. במקרה של חברה כזו, יישום CRM באתר מועיל יותר.

זמין: SaaS CRM מועבר באמצעות דפדפן סטנדרטי המאפשר גישה דרך מכשירים וירטואליים שונים, כגון טלפון חכם, טאבלט וכו '. פתרון ה- CRM באתר מקטין את הניידות והזמינות של התקנים רבים. בגלל ענן ה- CRM תלוי בחיבור לאינטרנט, זמינות קשה במהלך ההשבתה. אם הסוכן נמצא בתחום השירות האלחוטי המוגבל, הדבר גורם לצבר תפעולי. פתרון CRM מקומי אינו חשוף לחוסר יעילות תפעולית שנגרם עקב זמינות או קישוריות ירודה.

בחירת מודל ה- CRM תלויה בדרישות העסקיות הייחודיות, במבנה הארגוני ובאופי העסק. יש להגדיר את הדרישות לעלויות יישום, קלות תחזוקה, עדכון, גמישות, נגישות והתאמה אישית. הגדרת סדרי העדיפויות של החברה ומטרותיה מסייעת בביצוע הטוב ביותר של יישום אפשרי. זה מבטיח את התוצאות הטובות ביותר ואת היתרונות האופטימליים עבור החברה.

התייחסות
(3,10) ברנדון, ג'ון. "CRM: מה לשקול בעת בחירה בין SaaS ומערכות פנימיות". 30 אוגוסט 2010. אתר האינטרנט של CIO. 3 במרץ, 2015
(5,9,11) CRM, בתוך. "SaaS CRM לעומת CRM באתר: מה עדיף?" פברואר 2015. אתר כלי. 3 במרץ, 2015.
(1,2,4,6,7,8) Hooven, כריס. "בחירת שיטת ה- CRM הנכון: SaaS לעומת ההבטחה." אינטגרציה. 3 במרץ, 2015

Leave a Reply