IT מיקור חוץ – מיתוסים ועובדות

admin

ברחבי הארץ, עובדי הצווארון הכחול והלבן מגינים על עצמם מפני הזמנות שהוזמנו לכוח עבודה זול יותר במדינות אחרות. "הפרנסה שלנו מפליגות לחו"ל!" אבל האם זו המציאות? האם משרות באמת ללכת לחו"ל כדי למלא את הכיסים של משקיעים חמדנים לשדוד אדם עני של מקור ההכנסה שלו?

או אולי המציאות שונה – עושה מיקור חוץ IT ליצור מקומות עבודה נוספים? האם יש דרכים טובות יותר למיקור חוץ מאשר להזמנות בחו"ל?

כפרי מיקור חוץ – קח את זה לארץ

כאשר חברות מדברות על מיקור-חוץ, הן נראות לעתים קרובות מעבר לים, וחושבות כי מהנדס תוכנה הודי יוצר בין שש ורבע ממה שמקבילו האמריקאי. זה רעיון אטרקטיבי – להפחית את עלויות העבודה ב 75% תוך שמירה על איכות גבוהה!

עם זאת, מתמטיקה לא עובד ככה. מיקור חוץ IT למדינה זרה יש עלויות נסתרות בלתי צפויות – יצירת מחלקת משאבי אנוש נפרדים בחו"ל, העוסקים מסים, תקנות ותשלומים בלתי צפויים, כמו גם ארגון הציוד המתאים להיות מותקן באזורים שלא ניתן להגדיר בצורה מושלמת להיות מותקן. הרבה יותר יקר מהצפוי.

אחד פתרונות מיקור החוץ הישן כי חברות יש מאוכזב עם מיקור חוץ למדינות אחרות הפך מקום באמריקה שבו עלויות העבודה הם זולים יותר, אבל איפה אתה עדיין יש תשתית חזקה פחות או יותר את אותן זכויות. לדוגמה, עובד בניו יורק בדרך כלל מרוויח כפליים כפועל כפרי בפנסילבניה, לא כל כך רחוק. וגם קהילות כפריות רבות מוכן למצוא עבודה באזור שלהם לספק הקלה במס, סובסידיות קרקע ממתיקים אחרים לחברות גדולות המביאות מקומות עבודה לשטחי שלהם.

יצרני הרכב וענפים אחרים הקשורים כבר עושה את זה במשך שנים; בכל מקום שבו אתה מוצא מפעל גדול פורד או טויוטה, תמצא עשרות חברות לוויין בקרבת מקום המספקים את החלקים ואת הציוד שאתה צריך. אבל חברות ה- IT, לראות את האפשרות של אפס הובלה ועלויות זמן באמת עבודה זולה בחו"ל, כמו גם את התפיסה של אזורים כפריים כמו לא מספקת עובדים מתאימים, נמנעו אפשרות זו.

אם תבנה את זה, הם יבואו

האמת היא כי עובדים מוסמכים באזורי משבר בדרך כלל מצטברות בחברות המציעות להם עבודה טובה עבור שכר הוגן. קהילות כפריות, מוכן להזריק כסף ועבודות באזור שלהם, יעבוד איתך, לא נגדך – ועל חריג נדיר, ובכן, תמיד יש יותר מקומות לראות.

העובדות הן, לאחר עלויות בלתי צפויות של מיקור חוץ חלקים של הבריכה העבודה שלך בחו"ל, החיסכון שלך דומים מיקור חוץ לקהילה הכפרית. בנוסף לעובדה שאתה לא עולה יותר כסף מאשר לך, יש לך מכירה טובה מאוד על העובדה שאתה מפרסם במדינה שלך הביתה, במקום לקחת עבודה בחו"ל. רוב הלקוחות שלך כנראה מגיעים מהאזור שלך, לא מן הארץ שבה אתה למיקור חוץ. נצל עובדה זו.

ישנם חסרונות לא פיננסיים אחרים הקשורים מיקור חוץ למדינה אחרת – הבדלים באזורי זמן, מחסומי שפה, הבדלים תרבותיים בלתי צפויים ואת הצורך להבטיח את אבטחת הנתונים הם אזורים שיכולים להפוך את שלך outshoring יותר בעייתי מאשר החיסכון הכספי שלך. למעשה, למרות חברות רבות בארה"ב אומרים שהם לחסוך כמעט מחצית ההוצאות שלהם על ידי מיקור חוץ בים, החיסכון בפועל הם כנראה על עשרים עד עשרים וחמישה אחוזים – מספרים דומים מאוד לחיסכון על ידי שהייה בארץ, אלא מיקור חוץ הדיכאון הכלכלי של האזור.

מיקור חוץ

מיקור חוץ הוא חלק מבעיית מיקור חוץ מכל הסוגים. חברות רבות החלו בהוצאות על ציוד היקפי כגון ניקיון וניהול צי, וכיבוי פונקציות עסקיות מרכזיות כגון חשבונאות ואפילו שירותי מזכירות. חברה היא לא יותר מסכום העובדים. כאשר אתה מסיר את כל העובדים ולהחליף אותם עם קבלנים זולים, אתה באמת לחסוך כסף?

בעיות ביצועים הם באופן טבעי עקב ירידה במשקל יותר מדי. על פי מחקר שבוצע על ידי קבוצות כאלה כמו Socitm, חברות רבות למיקור חוץ – הן בבית והן בחו"ל – לא עובדים כמו גם לפני מיקור חוץ; הממוצע של שביעות רצון המשתמש הממוצע, על פי המחקרים האחרונים, היה 13 אחוזים. קריטריונים אחרים, כגון ערך הכסף ותפיסת הלקוחות של החברה, הראו ירידות דומות. אתה צריך לשאול את עצמך אם זה באמת שווה את זה.

מספרים כאלה צריכים לתת לחברות זמן לחשוב על מיקור חוץ. כמובן, את החיסכון אינם גדולים כמו שזה נראה; ואת החיסכון שהתקבל לא יכול להיות שווה את ההשפעה על שביעות רצון הלקוחות.

אבל כמו כל החלטה עסקית אחרת, רק החברה יכולה להחליט. לשלב את כל המשתנים יחד לבוא עם תוכנית לפתור את הפערים מיקור חוץ לפני קבלת ההחלטה. תחשוב יצירתי. תסתכל על איכות של חברות אתה מחשיב מיקור חוץ. ובזהירות מראש לפני לקפוץ קדימה

Leave a Reply