מדוע תוכניות נכשלות בשלב I & T

admin

מדוע כל כך הרבה תוכניות תכנות גדולות נכשלות בשלב האינטגרציה והבדיקות (I & T)? התשובה היא פשוטה למדי. כאשר ציוד המערכת הכיל את רוב הפונקציונליות של המערכת, קבוצות הנדסת המערכת הוגשו על ידי מהנדסי חשמל, מתמטיקאים ופיסיקאים שתפקידם היה לקבוע, לתכנן, לבנות ולבדוק ארונות חומרה מיוחדים שביצעו פונקציות מערכת. עם הופעת מערכות בכבדות באמצעות התוכנה, את מערכת החומרה עיצוב פונקציה הוחלף על ידי מפעל התוכנה. ציוד המערכת מוזמן על ידי סיסקו ויופיטר. הנדסת מערכות כבר לא נשאו את העומס מתחילתו ועד סופו, ולכן הם ויתרו על אחריותם לשילוב ובדיקת המערכת. כברירת מחדל, פונקציית האינטגרציה והבדיקה נעשתה באחריותו של מהנדס תוכנה שעסק בתכנון תוכנה, ולא היה לו זמן, יכולת או נכונות לתכנן ולבצע אינטגרציה מוצלחת של המערכת ומאמצי הבדיקה.

מטרת מאמר זה היא לפתור את הבעיה של ההנדסה מערכת הנדסה על ידי הצגת המתודולוגיה I & T, אשר מזהה את המושג "הנדסת מערכת של כדורים ירד" ומספק פתרון עבור כל פריט ירד. ארגונים בודדים ירצו להוסיף או להסיר פריטים מרשימה זו. חלק חשוב מתפיסה זו הוא ההכרה במושג "כדור נפל" וקבלה של קהילת I & T באחריות לפתרון הבעיה.

על קבוצת I & T לקחת אחריות על כל אחד מהפתרונות הללו. זה יכול להיות עשרים או יותר מהם. הם קריטיים להצלחת החלק I & T של התוכנית ואף אחד אחר לא ישתלט על בעלות. משמעות הדבר היא כי קבוצת I & T חייבת לפעול כהשלמה להנדסת המערכת. זה לא אומר כי אני & T הקבוצה צריך לעשות פתרון עבור כל רכיב. עם זאת, הם חייבים לקחת אחריות על מנת לוודא כי כל אלמנט ממוקם במקום כלשהו בתוכנית. הפריטים הנדונים מופיעים בעמודה 1 של הטבלה המפורטת בנספח א '. נקודות אלו נדונות בפירוט במסמך זה.

יש צורך לשנות את התרבות

אחת הבעיות היא ש- I & T נחשב לא 'T' טהור בארגונים רבים, עם דגש על פעילויות בדיקה בסוף התוכנית. I & T צריך להיחשב שווה ערך משמעותי מאוד בתחילת התוכנית (למשל בשלב ההצעה / מכרז). אם לא, אז סביר מאוד שהתוכנית תוכננה ברמת סיכון גבוהה. במקרה הטוב, מערכת שאינה תואמת מסופקת כי הוא מושפל בסיכון. זה מאוחר מדי לשקול את תוכנית I & T או מאוחר יותר. עד שיימצא כי יש בעיה, הפעולה המתקנת היא בדרך כלל לשווא או יקר מדי. כדי להצליח בתחום I & T יש צורך לשנות את התרבות.

הבעיה השנייה מופיעה בתוכניות קטנות. אם יש לך צוות שלם של 10 אנשים בתוכנית כולה, אין זה סביר כי אדם יהיה אחראי על I & T בהתחלה. פתרון אפשרי לסביבת התוכנית הקטנה הוא למנות אדם האחראי על מנת להבטיח שכל התוכניות הקטנות יהיו מתאימות לתכנון I & T. בדרך זו, ניתן לתכנן את עלויות התכנון של I & T.

בואו להגדיר את מה שאנחנו מתכוונים על ידי שילוב המערכת. "אינטגרציה של המערכת היא תהליך החיים בתוכניות הכוללות את כל רמות המיזוגים הבסיסיים של המוצר (פיזי, חשמל, תוכנה) תכנון האינטגרציה מתחיל כאשר המערכת נתפסת, תהליך האינטגרציה מסתיים כאשר המערכת נמכרת בהצלחה, התהליך כולל את כל הפעילויות (תכנון, עיצוב, כלים ולוחות זמנים) הדרושים כדי להבטיח שהמערכת תוכננה ותפותח בצורה כזו שתפתח באופן עצמאי חלקים ניתן לשלב בהצלחה במהלך החלק הראשון של שלב אינטגרציה המערכת, ולאחר מכן אומת בשלב מאוחר של שילוב המערכת. את הפונקציות ואת הדרישות הם מאומתים אז בנוכחות של הרשות מתקשרת במהלך שלב בדיקות המערכת. "

בעיות במחזור האינטגרציה והבדיקות לעולם לא יבוטלו. זהו חלק טבעי של תהליך זה חייב להתקבל בלתי נמנע ממש בהתחלה. מה אתה יכול לנהל את ההסתברות של בעיות אלה שגורמות התוכנית לקרוס. תוכניות אפקטיביות קשה ליישם – גם עם תהליכים מבוססים וארגונים בוגרת. לא ניתן לקבוע את תנאי ההצלחה שבהם תהליכים אלה אינם קיימים או שלא נלקחו בחשבון כראוי.

כדי לצמצם את תחזיות הכישלון הנ"ל עקב רשלנות בתחילת התוכנית, נקבע הליך של בדיקת נאותות (Step Diligence) צעד אחר צעד. צעד זה צעד אחר צעד יעזור מהנדס I & T ניסויים מוצלחים בטכנולוגיית I & T. תהליך בדיקת נאותות מבוסס על ההצהרה: אזורים אשר עשויים להיות הגורם העיקרי התורם כישלון התוכנית (בשלב I & T) עשוי להיות מוקרן בתחילת התוכנית, ואמצעי מניעה ניתן ליישם במועד מוקדם. . לחלק מהתחומים הללו יש מאפיינים מסוימים. השאר הם אזורים שבהם תוכניות מסורתי ליפול לתוך צרות רציניות.

I & T כמו משמעת הנדסה

אני & T לא נחשב בדרך כלל משמעת הנדסית. לרוב הפעילויות הקשורות בפיתוח המערכת יש מאפיינים של בעיות ביתיות דטרמיניסטיות. יש ספר הדרכה, בעיות לפתור, תשובות בסוף הספר, שיעורים, מדריכים ומבחנים לעבור. הקהילה ההנדסית הכללית צריכה להיות מסוגלת לבצע משימות הדומות לשיעורי בית. רוב פעילויות I & T (במהלך שילוב המערכת בפועל) אינן דומות לבעיות בעבודה של מהנדס הבית. הם דומים יותר לניתוחים משפטיים. לכן, אנחנו לא יכולים לצפות כי הרוב של הקהילה ההנדסית הכללית יוכלו ביעילות לבצע פעילויות הקשורות I & T.

אנשי מקצוע מצליחים מן I & T בתעשייה יש איכשהו השגת את הרצון כי הכל עובד כאשר יש להם תובנה מוגבלת לתוך הפרטים של המוצר. מסיבה כלשהי, לא אכפת להם לעבוד על בעיה מורכבת ביום שבת. מסיבה כלשהי אין להם שום דבר נגד לגלות מדוע בעיה נתונה מתרחשת 5 שעות ו 22 דקות לאחר אתחול המערכת (פעם אחת כל ארבע). הם באמת יש קבוצה של כישורים משפטיים כי הוא שונה מן הנורמה ההנדסית.

הניסיון מראה כי סביב 5% מכלל האוכלוסייה הנדסה "יש את המאפיינים הנכונים". כל השאר פשוט לא מעוניינים להשתתף באזור שבו רמת הנוחות נמוכה ואין נכס פיתוח רכוש. זה 5% של האוכלוסייה הנדסה (אם נבחר כראוי) יכול לתרום באופן משמעותי ליישום חלקה של החוזה. בחירה לא תקינה של כוח אדם תביא לפעולה לא יעילה. המשך המודרניזציה של אנשים ותהליכים יסתיים בפעולות שאינן עומדות בסטנדרטים. על המתרגלים לפתח את אותה רמת יכולת כמו מהנדסי מערכת, תוכנה וסדנה. מכיוון שאוניברסיטאות לא צפויות לפתור בעיה זו, על ארגוני ההנדסה הפנימיים שלנו לבצע את השירות הזה.

תהליך בדיקת נאותות

תהליך 'בדיקת נאותות' הוא המפתח להסרת מצב ההכחשה הנפוץ במשרדי תוכניות רבים. התהליך מבוסס על 20 אלמנטים טכניים מרכזיים. פריטים אלה הם "אלמנטים של הנדסת מערכת דנו קודם לכן." כל אחד מרכיבים אלה חייב להיחשב ולהעריך כאשר המערכת מוגדרת. זוהי האחריות של קבוצת I & T כדי לוודא שזה קורה. יהיו אזורים משמעותיים של הזנחה. לכן, יש לקבוע היכן התוכנית ממוקמת ביחס לאזורים אלה במועד מוקדם. זוהי האחריות של קבוצת I & T על מנת להבטיח כי פריטים אלה הועלו למצב משביע רצון.

ניתוח בדיקת נאותות יגלה סוגיות מדאיגות (פריטי פריקה) שיש לתקן כדי שיהיה להם ניסיון מוצלח ב- I & T. רוב הבעיות שייכות לתחום הנדסת המערכת. זה מאוד סביר כי פריטים אלה קיבלו מעט, אם בכלל, תשומת לב לפני תחילת התרגיל הזה. יש לתקן את הליקויים הללו לפני בדיקת התכנון הראשונית (PDR) של התוכנית. במילים אחרות, מומלץ כי ניתוח מוצלח של בדיקת נאותות נעשה קריטריון להחדרת PDR.

בדיקת נאותות מתבצעת לפחות פעמיים במהלך החוזה. זה בפעם הראשונה בסוף תקופת ההצעה ההצעה כדי להבטיח את הפרויקט ניתן להשלים. השני הוא בתחילת שלב התכנון של המערכת (שלב 2).

כל אחד מהאלמנטים המופיעים בעמודה System Definition מוערך ומסומן בצבעים (אדום / כתום / צהוב / ירוק) על ידי הקבלנים הנלמדים ביותר. נא עיין בנספח A עבור דוגמה של סיכום צבע של בדיקת נאותות.

1. אדום – לא בתקציב לוח הזמנים. רע מאוד.

2. כתום – בלוח הזמנים והתקציב, אבל לא מספיק. קשה להשיג.

3. צהוב – על לוח הזמנים והתקציב ואת צריכה להיות בסדר אם תשומת הלב היא שילמה.

4. ירוק – קל לעשות, הרבה זמן ותקציב.

5. NA – לא ישים.

כל אחד ממרכיבי בדיקת נאותות נאותה מפורט בסעיפים הבאים. שילוב תוצאות בדיקת נאותות יספק תמונה מדויקת של מה צריך לעשות. לאחר זיהוי נקודות התורפה (אדום או כתום), תוכנית "לחזור צהוב (RTY)" מפותח עבור כל חסר. אנו משתמשים צהוב לפי הצורך, כי צהוב פירושו "אישור" אם תשומת הלב ניתנת לאובייקט. אובייקט נחשב לקוי כאשר מספר משתתפים מזהים חפצים כאדומים או כתומים. עיתוי הערכה זו הוא קריטי, שכן כמה תיקונים יחייבו כמויות משמעותיות של זמן (שנים) וכסף. מומלץ שהמעמד של תוכנית זו ידווח על ידי מנהל I & T במהלך סקירת התוכניות הרלוונטית וכי הוא מתעדכן על בסיס רבעוני.

כדאי לחזור על כך שקבוצת I & T אחראית להבטיח שכל האלמנטים בעמודה 1 יהיו במצב משביע רצון (צהוב או ירוק) בשלב מוקדם של התוכנית.

השלבים של תהליך בדיקת נאותות

הצעד הראשון הוא לקבוע מה הרשימה של פריטים בעמודה 1 עבור תוכנית ספציפית צריך להיראות. אתה עושה זאת על ידי הראשון לשאול את כל האנשים למדו ביותר בתוכנית להציג רשימה של אזורים שבהם הם חושבים שאני & T סביר להניח להסתבך, כמו גם רשימה של נתונים הדרושים כדי לצאת צרות. הצטרף לרשימת האנשים המלומדים. להחזיק רשימה של עד עשרים פריטים או פחות לאדם. תוכלו למצוא פריט זה בחלק העליון של עמודה 1 (רשימה של 20 בעיות לא פתורות).

השלב השני הוא לסנן את נתוני הקלט לעיל על ידי ביטול הבלטות ומייבב, אלמנטים שאינם מיותרים עם הרשימה הכללית בעמודה 1 של התרשים ונתוני קלט מיותרים. לאחר מכן, אנו מייצרים רשימה של רכיבי בדיקת נאותות עבור תוכנית ספציפית יחד עם רשימה של הגדרות. הרשימה מורכבת 2-N פריטים מהעמודה 1 של התרשים ופריטים חדשים מתוך "רשימה של בעיות קשות". רוב המרכיבים מרשימות קשות של בעיות יהיה מיותר עם פריטים ברשימה הכללית. עם זאת, ברשימה של בעיות קשות הם בדרך כלל 2-5 פנינים של חוכמה.

לאחר מכן, אנו עוברים לכל אדם מלומד את כל רשימת האובייקטים (יחד עם הגדרות של פרטים) ולבקש מהם לדווח על דעתם על קוד צבע של כל פריט. הרשימה כנראה תכיל הרבה פריטים אדומים וכתומים. זכור להצטרף כמשתתף. אם אינך מקבל תוצאות מאנשים מסוימים, ארגן פגישה של שעה עם אותם ועזור להם לבצע קידוד צבעים.

לאחר מכן ערכנו סיכום סיכום דומה לזה שבנספח א ', המציג את הדעות המורכבות של האנשים הנלמדים ביותר. העמדות בעמודה 1 יוצרות את הציר האנכי, והתגובות של הצוות הן עמודות. הסיכום יראה הרבה אדום ותפוזים. עכשיו יש לנו בקלות להבין את הראיות של האופי של הבעיה כולה. אם הבעיה רצינית, התוכנית לא תוכל לשמור על מעמד הסירוב.

בשלב זה, עלינו לבצע ניתוח פסיכולוגי קטן של התגובה על התרשים הקולקטיבי. לרוב, כל התשובות יהיו בערך אותו דבר, וכ 80% מהתשובות יהיו אדומות או כתומות. לפעמים אנחנו מקבלים תגובה כי הוא שונה באופן משמעותי מן השני אחד ומכיל מספר רב של ערכים צהוב וירוק. ראיתי כמה סיבות לעליונות האלה.

1. אדם מותנה על ידי דיווח חדשות טובות לא משנה מה התנאים האמיתיים. אדם זה כנראה לא יהיה מוכן לנקוט בפעולה מתקנת הנדרשת.

2. היחידה אופטימית במיוחד ורואה הכל באמצעות משקפיים צהובים כדי מטבע ביטוי. אדם זה כנראה לא יהיה מוכן לנקוט בפעולה מתקנת הנדרשת.

3. האדם אינו נושא באחריות לפעילויות קריטיות אלה הקשורות ל- I & T ומדווח על חששות כלשהם, בהנחה שהוא לא יתבקש לתקן את הבעיה אם יודיע שהכל בסדר. אם אדם מסוגל להשפיע באופן משמעותי על פעילויות הקשורות ל- I & T, כדאי לשקול לשנות את ההגדרות עבור אותו אדם.

לאחר מכן אנו בודקים את התוצאות ומחליטים מה "לחזור לתכנית צהוב / ירוק" (RTY) פירושו עבור כל פריט. כל תוכנית RTY תציין:

1. מהות הבעיה

2. הגורם לבעיה

3. הפתרון המוצע לבעיה

4. אדם המזוהה כמפורט ליישום התוכנית

לאחר מכן, אנו בודקים את התוצאות ואת התיאורים של תוכניות RTY עם I & T ניהול. לאחר הסכמה על תוכנית ההתקפה, אנו מציגים את התוצאות למנהל התוכנית. מול התמונה, שמראה כי המורים המלומדים ביותר שלו מסכימים שיש בעיות קשות, מנהל התוכנית קשה לחלוק על כך. הסרנו את "מצב הסירוב".

לאחר מכן אנו מקבלים אנשים אחראים שהוקצו לתוכניות RTY ואנו מכינים לוח זמנים ליישום שלהם. יש לנו עכשיו להגדיר את הנתיב להצלחה.

Leave a Reply